PARTS@WORK #7: woensdag 22/5 om 19u
In PARTS@work #7 presenteren de studenten Maureen Bator en Wai Lok Chan een werk dat ze samen met componist en onderzoeker Pablo Ossandon en een groep muzikanten hebben gemaakt.
In het kader van zijn doctoraatsonderzoek stelt Pablo Ossandon, componist en onderzoeker in de hedendaagse dans, de mogelijke relatie tussen dans en muziek in vraag. Los van de relatie tussen puls en synchroniciteit stelt hij de vraag naar een auto-poëtische relatie tussen muziek en dans, waarbij hij alle elementen in de enscenering integreert. Het thema van het stuk (eenzaamheid) kwam voort uit een interview met de dansers in relatie tot hun angsten en hun verlangen. De scenografie is ontworpen als twee zalen, gescheiden door een stof, die het innerlijke leven van de ene tot de ontmoeting van de andere tonen. Het onderwerp is de paradox van het leven in een hyperverbonden wereld waar men meer en meer alleen wordt, waar het contact virtueel is geworden.
Voor dit werk werkte Pablo gedurende drie maanden samen met Maureen Bator en Wai Lok Chan (PARTS), en met zes jonge kunstenaars van de verschillende Brusselse scholen, wat een ontmoeting tussen talenten van verschillende kunsten in een gemeenschappelijk project toeliet:
Klarinet: Raphaëlle Ribouillault - Koninklijk Conservatorium Brussel
Cello: Elisabeth Lèfebvre - Koninklijk Conservatorium van Brussel
Piano, Marina Delicado, Lemmensinstituut Leuven
Video: Adèle Gregoire - INSAS
Scenografie: Louise Vandervorit - La Cambre.
Elektrische gitaar en compositie: JIji Florez - Koninklijk Conservatorium Mons.
Gratis toegang, geen reserveringen, beperkte capaciteit!